Tuesday, August 24, 2010

kötümserim, kötümsersin, kötümser

Son zamanlarda "kötümsersin" lafını çok sık duyar oldum. Hakları da var. Kendimle ilgili yorumlarım iç açıcı sayılmaz. Alternatiflerim acil durum kolları gibi, en kötü durum dikkate alınarak hazırlanmış paketler halinde. Bir türlü hoşnut olmayı başaramadığım (ki bu konuda kendime kızmayı ihmal etmiyorum) yaşamımı renklendiren tek şey olan hayal gücüm, hayallerimin bile olumsuz taraflarını bulup gözümde büyütmeyi becerdiğimden olsa gerek, sürekli gerçekleşemeyen ürünler vermekten bir gün yorulup işi bırakacak diye korkarım. Başarılarımın genelde büyütülecek bir tarafı yoktur. İyi yönlerimi zayıf ve yetersiz bulurum, kötü yönlerimle mücadele edemeyecek derecede. Etrafıma bakıyorum, iyileşme görmüyorum. İçinde olduğum toplumdan hoşnut değilim. Az buçuk konuşabildiğim insanlarla kısa bir süre eğleniyor, sonrasında kaçmayacaklarını düşündüğüm bir noktada, bana çok tanıdık yüzümü takınıp yine kötüyü konuşmaya başlıyorum. Başaramadıklarım, yapmadığım işler, istikrarsızlığım, kararsızlığım, seçmediklerim, gitmediğim yerler, sürdüremediğim ilişkiler, sevemediklerim, beni sevmeyenler, koruyamadıklarım, konuşmadıklarım, susmadığım anlar, hoşuma gitmeyen eylemler.. Bu tam olarak ne zaman başladı bilmiyorum ama kemikleşmiş bir kötümserlikle yaşamak iyi olmasa gerek. İşte, yine yaptım. Madem öyle, yazıyı henüz kemikleşmemiş kötümserliğin her an iyimserliğe dönüşebilme ihtimali üzerine iyimserlikle bitireyim. Polyannalar ölmesin.

2 comments:

Mirat Can Bayrak said...

Pozitif olmak zor bacım. Hayatı gerçekten kötü gitmiş birileri ile karşılaşırsan kendininkine ait göremediğin yerleri görmeye başlarsın büyük ihtimalle. Yani okulu zamanında bitirmiş olmak bile bazılarımız için -acaba kim? :)- bir başarı. ve başarılmış şeylerin varlığını hissetmek o kötümserliği yok etmenin bir yolu. Git hayatı mahfolmuş birileriyle muhabbet et açılırsın (faydacılığın bu kadarı:). Ya da gözünü açıp başka insanların hayatını görmeye çalış. İyi bayramlar bu arada :D

ziddra said...

dert pozitif olmak da değil, sıfıra bile yaklaşamamak =)diğer yorumunu da dikkate alıcam fakat uzun cümle kurmak hoşuma gitmiyor değil, ama konsantrasyon düşüyor olabilir. güzel bayram olsun bu arada.